actuellement indisponible

What We Owe Each Other de Minouche Shafik

26.90 CHF
Date de parution : 03.2021
Format : Broché
Nombre de pages : 256
Résumé : One of the world's most influential economists sets out the basis for a new social contract fit for the 21st century This landmark study by Minouche Shafik, Director of the LSE, draws on evidence from across the globe to show that the social contract - how we pool risks, share resources and balance individual and collective responsibility - shapes not just our wealth and opportunities but the very fabric of our lives. And yet societies everywhere are failing to adapt to the global upheavals of technology, demography and climate, leading to a breakdown in mutual trust the world over. Brilliantly lucid and accessible, What We Owe Each Other draws on a wealth of evidence and learning to outline the basic principles that every society must adopt to meet these challenges. Reshaping the social contract will have profound implications for gender equality, education, healthcare provision, the role of business and the future of work. This book will equip every reader to understand and play their part in this urgent and necessary transformation. ...
Plus d’information
Réf. 001-9781847926890
EAN 9781847926890
Rédigez votre propre commentaire
Seuls les utilisateurs connectés peuvent soumettre un avis. Veuillez vous connecter ou créer un compte.
Afin de pouvoir vous présenter nos services de manière optimale, nous utilisons des cookies et des techniques comparables ainsi que des services tiers. Certains d’entre eux sont essentiels au fonctionnement de notre plateforme. D’autres nous permettent d’améliorer constamment nos services et de vous proposer des contenus personnalisés.
Techniquement nécessaires
Cookies nécessaires au fonctionnement du site web. Sans ces cookies, les fonctions critiques du site ne peuvent pas être assurées, comme par exemple la connexion au compte utilisateur ou la protection des formulaires contre les robots.
Analytics
Cookies utilisés dans le cadre de la mesure d'audience. Nous utilisons ces données dans un effort constant d'amélioration de nos offres et services suivant le comportement et les particularités de l’utilisateur. Les services tiers utilisés sont Google Analytics et Facebook.